Hasta/Danışan Bilgilendirme Formu

Zi&oN Psikiyatri Akademisi Eğitim, Tanı ve Tedavi Merkezi Hasta/Danışan Bilgilendirme Formu

Sayın Danışanımız,

Kurumumuz profesyonel olarak psikiyatrik tedavi, psikolojik danışma, terapi ve eğitim ihtiyaçlarınızı karşılamak için uzman ve doktora düzeyinde psikiyatristlerin ve psikologların görüşme/seans/test uyguladıkları bir merkezdir.

Kurumumuza başvuran tüm bireyler öncelikle başvurdukları psikiyatrist/psikolog tarafından sorunun tespit edilmesi ve değerlendirilmesi için ilk görüşmeye alınmaktadırlar. Bu görüşmenin sonucunda kurumumuzdaki tedavi/danışma/terapi/eğitim sürecinin size ve sorununuza uygunluğuna birlikte karar verilmekte, uygun olması halinde randevu programı belirlenmektedir.

Görüşmelerin en verimli şekilde devamı ve öncelikle sizin sonra da kurumun ortak haklarını korumak için bazı kurallara uymak gereklidir. Seansların verimliğini birlikte en üst düzeye taşıyabilmek adına lütfen aşağıdaki kuralları okuyunuz.

• Uygulanan tedavi yöntemine göre seans süreleri değişebilmekle birlikte standart ve olağan bir terapi seansı 45 (kırkbeş) dakika ile sınırlıdır. Görüşmelerin hem sizi hem de diğer danışanları bekletmememiz için vaktinde başlayıp bitmesi önem teşkil etmektedir. Bu sebeple şayet sizden kaynaklanan bir durum nedeni ile görüşmelere gecikirseniz, o günkü görüşmeniz seansınızın kalan süresi kadar gerçekleşecektir. Gecikme durumu terapistiniz sebebiyle oluşursa terapistiniz bu gecikmeyi telafi etmekle yükümlüdür.
  • Her seansın bedeli aksi belirtilmediği sürece, normal şartlarda her bir seanstan sonra talep edilmektedir. Yalnızca ilk kez randevu alan danışanlar için seans bedelinin bir kısmı randevu oluşturmak amacı ile ön ödeme olarak alınmaktadır. Kalan ödeme seans sonrasında gerçekleştirilmektedir.
  • Psikoterapi süreci hem sizler hem de terapistler için oldukça özel süreçlerdir ve hassas dengeler ile korunmak durumundadır. Randevunuza gelemeyeceğiniz durumlarda kurumumuza 24 (yirmidört)saat öncesinden haber vermeniz önemlidir. Elbette hepimiz insanız ve acil durumlarla karşılaşabiliriz, hayatlarımızda aksaklıklar yaşayabiliriz. Bu aksaklıklardan dolayı hatalı, suçlu veya haksız arayışında olmadan hem siz danışanlarımızın hem de terapistinizin haklarının korunabilmesi, karşılıklı sağlıklı bir süreç yürütebilmek ve her iki tarafın da sorumluluklarını üstlenebilmesi adına, önceden oluşturulmuş olan randevunuza gelemeyeceğiniz durumlarda randevunuza en geç 24 saat kala değişiklik veya iptal talebinizi tarafımıza bildirmeniz gerekmektedir.Randevunuzun 24 saat öncesine kadar danışan kaynaklı haber verilmeyen  iptallerde veya değişikliklerde seans bedelinin yarısının tarafınızca ödenmesi koşulu ile yeni bir randevu oluşturabilme hakkına sahip olmuş olursunuz.
  • Gerçekleşecek randevunuzun takibinin yapılması öncelikle danışanın sorumluluğundadır. Hatırlatma amacı ile seansların 48 saat öncesinde ve seansın olduğu gün olmak üzere iki kez telefon araması veya ulaşılamadığı durumlarda kısa mesaj ile tarafınıza ulaşılacaktır.
  • Seanslardan en üst düzeyde verim sağlayabilmek amacıyla görüşmelerde cep telefonlarının seslerinin kapalı tutulması önerilir.
  • Tutulan tüm kayıtlar ve raporlar sizin haricinizde isteğiniz dışında kimse ile paylaşılamaz.
  • Kurumumuzdan hizmet alan kişiler kullanılacak olan yöntem ve teknikler, tekniklerin yararları ve riskleri konusunda mutlaka bilgilendirilir ve onayları alınır.
  • Görüşmelerden istenen verimin alınamaması durumunda danışan kişinin çıkar ve ihtiyaçları ön planda tutulmak suretiyle başka bir terapiste veya kuruma yönlendirme yapılabilir.
  • Tutulan tüm kayıt ve raporların, yapılan tüm görüşmelerin gizliliğinin korunması hem yasal hem de etik kanunlar açısından seans içeriği sadece danışan ve terapist arasında gizli kalmaktadır. Bu bilgilere terapistin ve danışanın kendisi dışında kimse ulaşamaz. Adli durumlarda, yasal haklar ve kanunlar doğrultusunda danışanın bilgisi dahilinde bilgilerin paylaşımı zorunlu ise, adli makamlara sadece gerekli düzeyde, kişilik hakları korunarak, kişiye özel bilgiler paylaşılmadan kısıtlı hali ile iletilebilir.