Manik Depresif Rahatsızlık

Manik Depresif (Bipolar) Rahatsızlık Nedir?

Manik depresif, manik depresyon veya bipolar rahatsızlık olarak ta bilinen bu rahatsızlık tedavi edilmediği zaman çok ciddi sonuçlara neden olabilen bir psikiyatrik rahatsızlıktır.

Bipolar Rahatsızlığın Belirtileri Nelerdir?

Bu rahatsızlığa manik depresif denilmesinin nedeni, kişinin bazı dönemler aşırı neşeli bazı dönemler ise aşırı içe kapanık bir hal almasıdır. Kişi manik dönemde çok konuşmaya, gereksiz şeylere fazla para harcamaya başlar. Kendisini çok zeki ve üstün olarak görmeye başlar. Çok az uyur ve buna rağmen fazla enerjiktir. Konuşmaları tutarsızdır ve hızlıdır. Cinsel isteği gereğinden fazla artmıştır. Kişi bu dönemde kendisini çok iyi hissettiğinden tedaviyi kabul etmez. Bu dönemde aşırı para harcayıp gereksiz projeler üretmeye başlayan kişi bir anda kendisini ciddi bir borç batağının içinde bulabilir. Gereksiz kavgalara ve olaylara karışarak başını derde sokabilir. Daha da ileri düzeyde vakalarda olmayan hayaller görme, sesler duyma, kendisini peygamber sanmaya kadar gidebilen ciddi durumlar görülebilir.

Bu rahatsızlığın bir de depresyon dönemi vardır. Bu dönemde kişi manik dönemdeki neşeli ve hareketli halinin aksine içine kapanık bir haldedir. Kimseyle konuşmak istemez. Hiçbir şey yapmak istemez. Tamamen kendisini toplumdan dışarıya itmeye başlar. Bu dönemde tedavi edilmeyen kişiler intihar girişimi gibi ciddi boyutlara varan rahatsızlık düzeyine doğru gidebilirler.

Bipolar Rahatsızlık Kimlerde Görülür?

Kadın veya erkek herkeste görülebilir. Genetik olarak geçişi söz konusudur. Her yaştan insanda ortaya çıkabilir fakat en sık 20’ li yaşlarda başladığı görülür. Sıklıkla şizofreni rahatsızlığı ile karışır fakat hem klinik tablo hem de tedavi açısından çok farklıdır.

Bipolar Rahatsızlık Tehlikeli midir?

Tedavilerini düzenli kullanmayan ve kontrollerini aksatan kişilerde hem kendisine verebileceğin zararlar hem de başka insanlara verebilecekleri zararlar açısından tehlikeli bir durum arz edebilirler. Doğru ve düzenli tedavi ile bu kişiler hayatlarını gayet normal bir şekilde yaşayabilirler.

Bipolar Rahatsızlığın Tedavisi Nasıldır?

Sanılanın aksine bu rahatsızlığın tedavisi mümkündür. Tedavide ilaç, psikoterapi, transmanyetik stimülasyon (TMS), elektrokonvulsif tedavi (EKT) gibi seçenekler mevcuttur. İleri boyutta ciddi durumlarda hastaneye yatış ile tedavi zorunluluğu doğabilir. İlaç tedavisi olarak genellikle duygudurum düzenleyicileri olarak adlandırılan ilaç grubu tercih edilir. İlaç tedavisinin yanına kişiye uygun psikoterapi eklendiğinde ise tedavi çok daha etkili olabilmektedir. Gerektiği hallerde ise TMS ve EKT gibi diğer yöntemler uygulanabilmektedir.