Depresyon

Depresyon; isteksizlik, hayattan ve yaptıklarından keyif alamama, halsizlik ile kendini gösteren bir içe kapanma durumudur. Günümüzde insanların çok sıklıkla dile getirdikleri bir terim olduğunu söyleyebiliriz. Bunun birçok nedeni olabilir. Değişen hayat şartları, artan nüfus, gelişen teknoloji, yalnızlaşma, ağır ve uzun süreli çalışma koşulları başlıca toplumsal nedenler olarak sıralanabilir. Değişen toplumun insan üzerinde oluşturduğu yük sıklıkla depresyon ile sonuçlanmaktadır. Depresyon hızlı bir şekilde ilerleyebileceği gibi yavaş yavaş şiddeti artarak ta ilerleyebilir.

Depresyon Nedenleri Nelerdir?

Depresyon nedenleri o kadar fazladır ki neredeyse saymakla bitmez. Bir ilişkimizin bitmesinden tutun, patronumuzun bizi azarlamasına kadar, bir yakınımızı kaybetmekten tutun, bir sınavı başaramamak depresyon nedeni olabilir. Fakat depresyondaki insanlara sorduğunuzda genellikle aldığınız yanıt ‘bir sebebi yok’ olur. Sebebini bilmiyor olmak depresyonda olmadığımız anlamına gelmez.

Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Depresyonda aşağıdaki belirtilerden bazıları bulunabilir;

• Mutsuz, üzgün, karamsar ruh hali
    • İsteksizlik, içinden hiçbir şey yapmak gelmemek
    • Eskiden keyif aldığı şeyleri yaparken eskisi gibi keyif alamamak
    • Yalnız kalma isteği, içe kapanma, boşlukta gibi hissetme
    • Ağlama nöbetleri
    • Uyku sorunları
    • Cinsel isteksizlik
    • Nedeni saptanamayan bel, sırt, boyun, baş ağrıları
    • Vücudun bazı bölgelerinde uyuşma, karıncalanma
    • Enerji azlığı, halsizlik
    • Çabuk öfkelenme
    • İş, arkadaş ortamında sorunlar yaşamaya başlama
    • Konsantrasyon güçlüğü, dikkat eksikliği
    • Aşırı yemek yeme olabileceği gibi iştahsızlık sonucu kilo kaybı da olabilir
    • Ölüm düşünceleri, kimi zaman intihar fikirlerinin aklına gelmesi
    • Fazla miktarda alkol, sigara tüketme
    • Depresyonda olduğunuzdan şüpheleniyorsanız kendinize sayfamızda bulunan depresyon testini uygulayabilirsiniz.

Depresyon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Depresyonun tedavisi şiddetine göre değişmektedir. Çok şiddetli depresyon yaşayan veya intihar düşünceleri olan insanlarda bir süre hastane yatışı ve gözlem altında tedavi uygulamak gerekebilir. Daha az şiddetli olan durumlarda ise ilaç tedavisi, psikoterapi, TMS gibi tedaviler uygulanabilmektedir. Bilimsel araştırmalar, depresyonda ilaç tedavisinin ve psikoterapinin birlikte yapıldığı durumlarda daha iyi sonuçlar alındığını göstermektedir. İlaç tedavisi olarak kişiye uygun antidepresan grubu ilaçlar kullanılırken, psikoterapi anlamında ise BDT, KKT gibi birçok alternatif bulunmaktadır.

Özet olarak; depresyon çağımızın rahatsızlıklarından biri olma özelliğine sahiptir. Tedavi edilmediğinde çok uzun sürebileceği gibi insan hayatını çekilmez bir hale getirebilir.